Samenvatting tot nu toe - Reisverslag uit Onesse-et-Laharie, Frankrijk van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu Samenvatting tot nu toe - Reisverslag uit Onesse-et-Laharie, Frankrijk van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

Samenvatting tot nu toe

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

08 Mei 2016 | Frankrijk, Onesse-et-Laharie

Begonnen op 23 april in de kou. De eerste 10 dagen veel regen en kou. In je regenpak valt het dan niet mee. Je inspanningswarmte kan niet weg. Achteraf waren mijn banden ook te zacht.
In België begon het echt zwaar te worden met de heuvels en ook verderop in de Franse Ardennen.
De eerste dagen was Thea met de camper meegereden zodoende stond iedere keer mijn eten klaar en was het 's nachts behagelijk.
Hierna heb ik de eerste 10 dagen b&b''s, gites, enzovoort opgezocht om te overnachten. Het was veel te koud in een tentje.
Onderweg bleek dat ik boek 2 en 3 was vergeten.
Thea zou ze opsturen naar een hostel in Tours.
Vlak voor Tours ontdekte ik dat de hostel was gesloten en op het postkantoor bleek het pakket al te zijn teruggestuurd.
Verder op alleen de GPS dus.
Bij het verlaten van het postkantoor stond mijn achterband leeg en bij een nadere inspectie bleken zowel de voor als achterband vol kneuzingen en sneden.
Dus 2 nieuwe banden opgelegd en opgepompt tot 4 bar. Dat scheelt.
Verder is het iedere dag berg op berg af. Wind mee en wind tegen.
Pierre uit België en Johan uit Den Haag kom ik steeds tegen en met Pierre deel ik af en toe een gites of standplaats of gaan we samen eten.
Johan is op de racefiets.
Sinds kort 3 mannen uit Noordwijk aan Zee die we weer voorbij zien gaan.
WiFi is een groot probleem. Meestal te zwak om iets te versturen.
Campings is ook een probleem. De meeste gaan pas open op 1 of 15 juni.
Vandaag moest ik 115 km rijden en kwam bij toeval een camping tegen.
Sommige fietsers lijken de tocht als een wedstrijd te zien, ze kunnen amper een woord wisselen.
De laatste dagen is het weer goed, tenminste droog, wel grijs en dreigend maar niet koud. Dus fietsen is shirt en korte broek.
Ik zit nu in Les Landes in Onesse, niet ver van Mimizan en de zee. Ik ga nu richting Dax en dinsdag of woensdag hoop ik aan te komen in St. Jean Pied de Port.
Hier blijf ik een paar dagen om uit te rusten en dan Spanje in.
Momenteel ongeveer 1500 km gefietst.
Verder wordt ik doodmoe van het verk er rond aanvullen van mijn wörden

• 08 Mei 2016 - 20:43

Corry:

Hoi Dick..respect voor je..best afzien..maar ben trots op je
    Dikke kus vanuit Samos van Corry

• 08 Mei 2016 - 20:58

Dirk-Jan En Nance :

Goed bezig Dick! We zijn heel erg trots op je! We staan er allemaal van te kijken dat je al zo ver bent! Doe rustig aan en geniet! Groetjes van dj en mij!

• 08 Mei 2016 - 21:10

Henny En Margriet:

Hoi Dick. Knap dat je het volhoud, het is dus wel afzien. Maar je bent al een heel eind.
    succes en groeten van ons.

• 08 Mei 2016 - 21:10

Thea:

Niet te snel hoor, hoop je wel begin juni in Santiago de Compostela te zien binnen komen! Veel geluk en plezier met de rest van je fietstocht. X

• 08 Mei 2016 - 22:32

Jantine :

Leuk om te lezen. :-)

• 08 Mei 2016 - 22:53

Annet:

Leuk om je belevenissen mee te lezen. Je bent al aardig op weg. Stoer hoor. Veel sterkte en mooi weer de rest van je reis.

• 09 Mei 2016 - 00:15

Ben Dijkhuis:

Het klinkt allemaal erg indrukwekkend en erg zwaar. Sterkte ermee.

• 09 Mei 2016 - 00:47

Fred En Gerda :

Hoi Dick,knap werk, het is niet altijd rozengeur en maneschijn, maar prima dat je het volhoudt,lieve groetjes van Gerda en Fred

• 09 Mei 2016 - 10:25

Martin Dekker:

Wel blijven genieten, we zijn super trots op je, de mannen vragen steeds hoe het met je gaat.
    Heel veel sterkte de komende tijd. Groet je Shantymaten.

• 12 Mei 2016 - 09:51

Bert:

Je bent dit begonnen dick denk aan de mooie dingen die je voor ogen heb.
    Vind het een hele uitdaging .hou vol en geniet van mooie momenten.
    Zorg goed voor je zelf. Jij moet het doen.en niet die ander.

• 14 Mei 2016 - 11:47

Karin Koomen:

Je kan het sterkte en veel plezier.

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.