Inmiddels vier routes erop zitten. - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu Inmiddels vier routes erop zitten. - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

Inmiddels vier routes erop zitten.

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

17 Februari 2017 | Sri Lanka, Anuradhapura

De eerste route was erg mooi langs de kust, maar ook confronterend omdat daar in 2004 de Tsunami had plaats gevonden. Erg veel nieuwe huisjes, maar ook nog veel hutjes.
Het had er al erg lang niet geregend en wij maakten een flinke bui mee.
De bevolking is erg vriendelijk en kleine kinderen zijn net zo bang voor ons,als onze kleinkinderen voor donkere mensen.
Overal waar kinderen lopen of op school zijn worden we geroepen en proberen dan iets in het Engels te zeggen.
Via internet vonden we een geschikt hotel in Chilaw, na veel zoeken en onder begeleiding van een tuk-tuk gevonden. Het was een prachtig landhuis. Helaas stonk de kamer naar riool, zat de wastafel verstopt, hadden we geen warm water en geen lakens op
het bed. De beheerder kon ook nog geen Engels.
We moesten wel voor alles betalen!

Route 2:
Vandaag 71 km. gefietst en dat is best wel veel bij 33 graden. Eerst over de grote weg met veel heuvels en daarna over een onverharde weg met veel kuilen. Het was een mooi natuurgebied, maar we moesten eigenlijk meer op de weg letten.
Gezellig bij de bevolking thee gedronken.
Erg blij dat we bij het hotel in Puttalam aankwamen. Helaas weer niet wat er beschreven stond.
In het stadje fried Rice gegeten en dat was erg gezellig, alsof de mensen nog nooit toeristen hadden gezien.

Route3:
Vandaag alleen maar over de grote weg gefietst met veel stijgingen, soms 7%.
Op de weg konden olifanten oversteken, deze niet gezien!
We waren vlak bij het Wilpattu nationaal park en onze cottages heette ook zo.
De eigenaar heeft ons nog een kleine rondleiding gegeven in de buurt, maar hebben alleen koeien en vogels gezien.

Route4:
Vandaag naar Anuradhapura gereden. Ik begin zelfs aan het klimmen te wennen.
Weer erg warm, maar hoefden maar 35 km. te fietsen.
Onderweg stupa's bezocht.
Zitten in een mooi hotel en blijven 2 nachten.
Met de tuk-tuk naar het centrum laten brengen.

• 17 Februari 2017 - 19:07

Joke:

Hoi Dick en Thea,
    Wat hebben jullie in die paardagen al weer veel gedaan. Geniet van het goede hotel en de volgende fietstochten. Groet Joke

• 18 Februari 2017 - 10:02

Ria IJff:

griep gehad en nu fietsen met 33 gr. pfffff. Ik hoop dat jullie olifanten tegen komen, vast wel. Geniet ervan.

• 18 Februari 2017 - 19:18

Karin Koomen:

Hoi, De warmte straalt er vanaf,rustig aan doen. geniet liefs karin

• 19 Februari 2017 - 19:03

Tejo Teunen:

Ha Dick en Thea,
    Hier had de KPN me een week van het internet afgegooid, dus of mijn eerdere reactie ooit is doorgekomen weet ik niet.
    Na 4 routes hebben jullie toch al weer veel indrukken opgedaan ook al moet je dan veel op de weg letten.
    Als jullie over dezelfde weg terugfietsen, vraag dan toch 'ns hoeveel die tuk-tuk moet kosten.
    Ik wens jullie in ieder geval ook de komende routes veel geluk met het reizen en de kwaliteit van de hotels.
    Tejo

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.