De trein..... - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu De trein..... - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

De trein.....

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

26 Februari 2017 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

De fietsen in de nachttrein en wij de volgende dag met de trein.
Al vroeg naar het station om een kaartje te kopen en toen een uur wachten. Er kwamen steeds meer backpackers.
Uiteindelijk was de trein al vol, zodat wij met z'n allen er niet meer bij konden. Met nog zes andere Nederlanderders toen een minibus geregeld en kregen een prachtige toeristische route langs de theeplantages en onze fietsen stonden ongedeerd bij het station van bestemming. We zaten in een hostel wat nog geen 5 waard was, vlg. booking.com een 8.6.
De volgende dag richting Ella voor het eerst weer op de fiets.
De wonden van Dick z'n benen genezen al iets, alleen de knie is nog erg pijnlijk. Het fietsen gaat gelukkig wel.
In Ella zijn alleen maar backpackers met een gezellig sfeertje.
We hadden een homestay geboekt, maar dat bleek midden in het bos te zijn, waar we met de fietsen niet bij konden komen, laat staan naar boven komen(30%) Dit hebben we geannuleerd en zitten nu midden in het centrum.
Naast onze kamer zaten ook fietsers uit Nederland, met dezelfde route, leuke ervaringen uitgewisseld.

• 26 Februari 2017 - 10:37

Martin Dekker:

Blij dat de wonden beginnen te helen,nu de knie nog. Nog heel veel fiets plezier.

• 26 Februari 2017 - 11:25

Tejo Teunen:

Ha Dick en Thea,
    We zullen op het Airiesjkwair ook voor Dick een stoel klaarzetten,
    want daar kan hij in ieder geval tot oktober nog gebruik van maken.
    Verdere toekomst van het koor zal aan het aantal leden liggen.
    Aan de plaatjes te zien zal er door de pijn heen nog veel te genieten.
    Hou dat zo lang mogelijk vol.
    Hier is het druilerig weer, dus blijf maar zo lang mogelijk weg.
    tejo

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.