van Astorga naar Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu van Astorga naar Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

van Astorga naar Triacastela

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

22 Mei 2016 | Spanje, Tríacastela

20 mei: Vandaag door León gereden en wilde de kathedraal bekijken. Stond er een hele rij toeristen en moest ik ook nog 9 euro betalen, vond dat zonde! Verder ging de tocht vlot, bijna 100 km. gefietst. Bij aankomst begon het te regenen.
In de herberg slapen we met 10 man/vrouw, we kregen allemaal hoesjes voor de matras en het kussen.

21 mei: Nu ongeveer 2300 km. gefietst, nog 210 te gaan.
Alles gaat nog steeds goed, ik loop een beetje voor op schema.
Vandaag van Astorga naar Cacabelos gefietst.
op de Cruz de Ferro, op een hoogte van 1500 meter een steentje gelegd met een tekst, meegenomen van thuis.
Morgen een zware tocht.

22 mei: Na een slechte nacht, veel wakker en veel regen, vanmorgen vertrokken naar de Col de Cebreiro.
Het was echt een zware tocht. 2.5 km. van 8-10% met volle bepakking. Af en toe gestopt om wat te eten.
Bovenop in het plaatsje Cebreiro is een soort oud dorpje waar die Keltische foto is gemaakt. Een duidelijk bewijs van de Keltische invloeden.
Veel toeristen met bussen.
Bij de afdaling nog op de foto gezet door een groep jongeren, die mij wel heel bijzonder vonden. Zij kwamen uit Argentinië, Brazilië en Las Palmas en hadden elkaar onderweg op de fiets leren kennen.
Ik zit nu in een alberque in Triacastela voor 9 euro.
Het is vandaag in ieder geval droog gebleven, al leek het daar in eerste instantie niet op. Maar bovenop was het steenkoud, dus bij de afdaling m'n regenpak maar aan.

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.