Van Melide naar Santiago! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu Van Melide naar Santiago! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

Van Melide naar Santiago!

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

25 Mei 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

24 mei. De laatste dag!
Slecht geslapen, lag voor de deur en werd steeds wakker als iemand naar de wc moest.
Vandaag weer de hele dag heuvels beklimmen tot 3.5 km. lang. Maar het ergste was, dat het de hele dag weer geregend had zodat ik van binnen en buiten drijfnat was.
op het plein bij de kathedraal kwam gelijk het biologenechtpaar uit Lelystad naar mij toe. Zij waren eerder die middag aangekomen en hadden een hotel vlakbij de kathedraal.
Ik zit in een oud seminarie aan de rand van de stad op de 3e verdieping zonder lift. Wel een keuken en winkeltje in de kelder, verder jaren 60.
Wel lekker even alleen zonder gesnurk e.d.
Het blijft de komende dagen regenachtig en koud.
Mijn compostolaat gehaald met een afstandsverklaring van 2550 km.

25 mei.
Vandaag eerst naar het huiskamerproject van het genootschap geweest.
de gastheer "Henk", wist waar Opperdoes ligt want hij is dominee geweest van de geref. kerk in Opperdoes.
Vervolgens naar de kathedraal, ruim op tijd, want de pelgrims mogen vooraan zitten op gereserveerde plaatsen. Maar als je niet uitkijkt proberen de Spanjaarden er gewoon tussen te dringen. Niet gelukt dus, bij mij.
Leuk om het zwaaien met het vat wierrook in het echt mee te maken.
Vervolgens de hele kerk bezichtigd en voor Marike even Jacobus omarmd.
Vanmiddag door de stad gelopen en op het plein voor de kathedraal gezeten om te kijken hoe iedereen binnenkomt.
Overal emotie en opluchting.
Mensen laten zich gewoon op de grond vallen van blijdschap, soms met fiets en al. Prachtig om te zien.

Ik ga nog door naar Finistere, 250 km retour, maar weet nog niet wanneer.
Eerst maar eens beter weer!

• 26 Mei 2016 - 09:31

Martin Dekker:

Weer een mooi verslag. We zijn super trots op je. Je maten van Kaap Hoorn.

• 29 Mei 2016 - 12:04

Margriet:

Geweldig Dick , je hebt het gehaald. Gefeliciteerd van Henny en Margriet

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.