Een rustdag! - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu Een rustdag! - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

Een rustdag!

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

18 Februari 2017 | Sri Lanka, Anuradhapura

We hebben wel een uur langer uitgeslapen en rustig aan gedaan, maar toch nog weer 30 km. heen en terug gefietst om een tempel te bezoeken.
Bij het tempelcomplex was een ritueel voor genezing bezig.
Daar stond ook een Srilankaan bij, die in Nederland woont. Hij gaf ons uitleg over alles.
Tegelijkertijd kwamen er vrouwen bij en zagen Dick z'n Nike shirt.
Zij bleken die gemaakt te hebben, stond er ook achterin.
Bij navraag krijgen zij 3 euro per dag voor 10 uur werken. Je schaamt je wel dan.
Verder op was de Mihinthale tempel. Om daar te kunnen komen, moest je totaal 300 treden omhoog. Wij moesten er 200 omdat we een andere route met de fiets hadden.
Er stond gelijk een gids klaar en heeft ons alle uitleg gegeven.
Dick is nog een rots opgegaan met een mooi vergezicht.
Samen de stupa nog beklommen. Overal ging de gids mee en was erg behulpzaam. Maar ja aan het eind wil hij natuurlijk wel geld en uit ervaring weten we dat ze niet snel tevreden zijn. We dachten al voldoende te geven, maar hij had toch liever euro's .
Erg slim, want het laagste papiergeld is 5 euro.
Dit was een goede leer voor de volgende keer.
Daarna nog weer fried rice bij een local gegeten voor 2 euro incl. Cola met z'n tweeën.
Morgen 85 km. Fietsen, dus vroeg naar bed.
Iedereen de groetjes.

• 18 Februari 2017 - 15:41

Dkny:

Toevallig zagen DJ en ik van de week idd ook in onze Nike sportshirts staan dat ze in Sri Lanka gemaakt werden, en grapte nog dat jullie er een paar mee mochten nemen... Onwijs triest dat deze mensen maar 3 euro per dag krijgen! X

• 19 Februari 2017 - 16:20

Piet Koeman:

Hoi, Dick en Thea, wat weer een leuke reis, we lezen het met veel plezier. Zeg maar tegen die meiden daar dat we de volgende keer best een paar euro meer willen betalen voor een shirt. Gisteravond zijn we naar een concert van Baloney geweest in de Berkhouterkerk, we hebben je gemist, het was even goed wel leuk hoor, je weet het he een goede akoestiek in de kerk. In het publiek zat ook verslaggever Ruud Wijzenbach ik ben benieuwd wat hij morgen in de krant schrijft.
    Doen jullie voorzichtig!!,oke.
    Groeten Piet en Tine Koeman.

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.