Dikke pech - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu Dikke pech - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

Dikke pech

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

20 Februari 2017 | Sri Lanka, Dambulla

Gisteren 90 km. naar Dambulla gefietst.
In het begin een prachtige route tussen de rijstvelden, bananenplantages en meren. Het was duidelijk zondag waardoor mensen er op trokken en allemaal in bad gingen, maar dan wel in de sloot of het meer.
Tevens ging iedereen de was bij de rivier doen, een vrolijke boel.
Helaas kwamen we geen olifanten tegen, wel veel apen.
De weg begon steeds slechter en steiler te worden, waardoor het fietsen er niet leuker op werd.
90 km. was echt teveel, we kwamen doodmoe aan en moesten toen nog eten. De stad Dambulla is erg druk, met veel winkels.
Wel heerlijk gegeten, maar op de terugweg gebeurde het!!
Het was toen donker en Dick stapte op de stoep zo in een diep gat met een been, waardoor z'n andere been helemaal gebogen werd en dat is nou juist z'n slechte knie.(kruisbanden w.s.)Hij schreeuwde het uit van de pijn en veel mannen er omheen probeerden hem rechtop te zetten. Bij het staan zagen we ook nog dat z'n tenen waren beschadigd en flink bloedde. Toeristen kwamen heel lief met pleisters aan.
Het lopen was erg pijnlijk en in de loop van de avond werd alles opgezet.
Gelijk maar desinfectance en pleisters gekocht.

De volgende dag, na een vermoeiende en pijnlijke nacht eerst een ander guesthouse gezocht, omdat deze vol zat.
Dick probeerde te fietsen, maar dit lukte nauwelijks.
We wilden nog een grote tempel bezoeken, maar dat heb ik maar alleen gedaan.
Voor morgen hebben we een bestelwagen besteld, waar onze fietsen ook in kunnen en deze brengt ons naar Kandy.
Hier hebben we voor drie nachten een hotel geboekt en zien daarna wel verder.

• 20 Februari 2017 - 17:14

Fred:

Hoi THEA en Dick, wat een pech hebben, we hopen dat het allemaal meevalt en jullie de reis kunnen voortzetten, we wensen jullie veel sterkte en beterschap en een mooie Vakantie verder, lieve groetjes van Gerda en Fred!!

• 20 Februari 2017 - 17:17

Ben Dijkhuis:

Dat is zwaar klote. Hopen dat het zich herstelt. Sterkte in ieder geval en probeer zoveel mogelijk te genieten. Groeten Ben.

• 20 Februari 2017 - 17:37

Martin Dekker:

das vette pech Dick wens je beterschap .Hoop voor je dat het mee gaat vallen sterkte.

• 20 Februari 2017 - 18:59

Margriet En Henny:

lieve zwager en zus, wat is dit erg. hopenlijk gaat het met rust wat beter,
    heel veel sterkte en toch nog een prettige vakantie.
    groetjes Henny en Margriet

• 20 Februari 2017 - 19:29

Annet:

Och wat een verschrikkelijke pech en wat zal het pijn gedaan hebben. Dick heel veel sterkte en ik hoop dat jullie toch nog kunnen genieten. Rust goed uit de komende 3 dagen.

• 21 Februari 2017 - 07:06

Corry Rosink:

Jeetje..wat vervelend ...Sterkte

• 21 Februari 2017 - 07:07

Corry:

Dikke kus Corry

• 21 Februari 2017 - 18:15

Ria:

wat vreselijk, die drie dagen rust komen nu wel van pas. Veel beterschap. Ria IJff

• 21 Februari 2017 - 18:17

Ria:

Hele mooie foto's overigens behalve die van het gat.

• 21 Februari 2017 - 21:35

Karin Koomen:

Hoi Dick en Thea, Heel veel sterkte Groetjes Karin

• 22 Februari 2017 - 12:22

Jantine:

Dat is balen zeg!

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.