Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Door: Thea & Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

26 Maart 2007 | Nepal, Kathmandu

Daar zijn we weer.
We zijn vanmiddag na een lange busreis in Kathmandu aangekomen. We zitten in een redelijk goed hotel aan de rand van de oude binnenstad.Nu,net na het eten wilden we wat foto's gaan plaatsen, maar ze hadden hier geen card-reader en wij geen kabeltje. Dus maar even een berichtje.Kathmandu is al weer heel hectisch (de Kalverstraat op een mooie zomer zaterdagmiddag, maar dan veel erger en dat door de hele stad)Veel stupa's (tempels) dus echt iets voor de Opperdoezer Tempeliers. Morgen gaan we samen een aantal hele grote tempels bezoeken. Een deel van de groep gaat dan met het vliegtuig rond de Mt Everest vliegen. Kathmandu is zo veelzijdig dat drie dagen veel te kort zijn, dus je moet een keuze maken. Onze keuze gaat uit naar de Boedistische Tempels en de bevolking. De Mt Everest bekijk ik wel op een afstand vanaf de grond en via Google Earth.
Tejo: Fred heeft het vast al gelezen van je kusje.En dat Henk even komt koffiedrinken, mooi toch !
Trouwens als je de Wicklow-mountains al mooi vindt, dan is het hier helemaal
prachtig. Ik zag nog dat er hier een Irsh Pub is, dus die moeten we ook maar opzoeken.

• 26 Maart 2007 - 16:16

Tejo:

wat is een mooier aandenken dan een t-shirtje met Guinness Kathmandu?
    Niets toch.
    Veel devotie bij jullie veeltempelenbezoek.
    Vroeger, toen ik nog rooms was, kon je op witte donderdag bij 7 kerken bezoek extra aflaten verdienen.
    Maar jullie gaan net een weekje te vroeg.
    tot gauw.
    tejo

• 26 Maart 2007 - 21:07

Dirk-Jan En Nance:

Hier gaat alles goed, we hebben mooi weer! zonnig met ongeveer 16 graden!!
    Bij jullie zal het nog wel veeel warmer zijn??!!
    We zien jullie snel!
    Groetjes,

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.