Trekking - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu Trekking - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

Trekking

Door: Thea & Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

25 Maart 2007 | Nepal, Pokhara

Hallo allemaal, we zijn weer terug.
We hebben een vijf daagse trekking gemaakt door het Annapurna-gebergte, een onderdeel van de Himalaya.
We kunnen juliie verzekeren dat het zwaar is. Het berg-opwaarts (ruim 3000 treden op 1 dag) vooral voor hart en longen en bergafwaarts voor de benen.
's nachts hadden we een onderkomen in eenvoudige lodges en gingen dus vroeg slapen om de volgende dag weer enigszins aan de nieuwe trekking te beginnen.
We ontmoetten op onze tochten regelmatig karavaans met muilezels die zorgen voor
voedsel in de dorpjes. Ook waren er veel toeristen bezig met een trekking. De uitzichten op de besneeuwde bergen waren fantastisch, vooral de zonsopkomst om 05.45 uur op Poona Hill (3200 meter)
We hebben zelfs in korte broek en T-shirt door de sneeuw gelopen.
We zijn nu weer in hetzelfde hotel in Pokhara en gaan morgenvroeg naar Kathmandu.Ondat we de camera vergeten zijn zullen we morgen kijken of we wat foto's kunnen plaatsen.

• 25 Maart 2007 - 13:28

Nell:

Hopelijk bevalt het jullie nog steeds om papa en mama te zijn van een groep jongenren. Zo te lezen doen jullie wel wat aan je conditie, 3000 treden op en neerwaarts pfff. Nog een paar dagen en dan zit het er alweer op en kan Thea weer zoeken naar een volgend reisdoel.

Groetjes van de Tempelgangers.

• 26 Maart 2007 - 10:37

Tejo:

Eerst even voor Fred: Nou... een heeeeel klein kusje dan?

En dan terug naar hogere sferen, al begrijp ik dat jullie al weer zijn nedergedaald.
    Dat verhaal dat Dick zo'n last van z'n knieen heeft geloof ik natuurlijk niet meer. 3000 treden! Dat's meer dan 30 keer de Drommedaris op en neer. Dat wens je zelfs als taakstraf aan niemand toe.
    En Dick in een korte broek? Nou snap ik ook waarom al die Himalyanen altijd lachend op de foto staan.
    Kortom: Het gaat jullie goed af en zo hoort het ook!
    Geniet er dus nog maar effe van.
    Ik ga weer door met inpakken en belastingformulieren invullen.

(En Henk van Dijk zei onlangs dat hij dacht om weer een kopje koffie bij Aireisjkwair te komen drinken. Dus wie weet.)

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.