Tempelroute - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu Tempelroute - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

Tempelroute

Door: Thea & Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

28 Maart 2007 | Nepal, Kathmandu

Gisteren en vandaag zijn we samen met de taxi een aantal tempels wezen bekijken.In Boudnath een boedistische, verder een Hindoestaanse tempel waar dieren werden geofferd aan Godin Kumari en waar lijkverbrandingen plaatsvonden.Om bij te komen maar even wezen shoppen.
Vandaag naar de Monkeytempel en naar de andere koningsstad Patan, waar ook vele tempels stonden o.a.de Krishnatempel.En natuurlijk een kaarsje voor Nell laten branden.De moeder van het meisje op de foto bij de afvalberg ,was erg blij met een zwitsal washandje, het kind werd er helemaal mee gewassen.
Hierna gingen wij bij onze gids Dawa in zijn restaurant Sherpa fastfood, eten.

Even wat recht zetten: de 3000 treden van de trekking waren slechts een onderdeel van de eerste dag. De trekking was globaal 2 1/2 dag klimmen en 2 1/2 dag dalen.
We zijn blij dat het in Nederland ook mooi weer is, dat maakt de overgang wat gemakkelijker (16 gr. C.is hier ongeveer de nachttemperatuur)
Morgen gaan we inpakken en om 13.00 uur met de bus naar het vliegveld. Dan eerst naar New Delhi en vertrekken vervolgens om 02.30 uur via Frankfurt naar Amsterdam.
Intussen hebben we op verschillende plaatsen foto's bijgeplaatst.

• 28 Maart 2007 - 16:05

Dirk-jan En Nance.:

Hele goede reis terug!!
    Tot snel!!
    Groetjes Ons

• 29 Maart 2007 - 08:09

Neuro:

Een goede reis terug naar huis!!
    En zie je snel weer...
    xxx afdeling neurologie

• 29 Maart 2007 - 14:00

Tejo:

ik dacht op fotodsc02476.jpg onze Charissa uit het beeld te zien lopen, maar dat kan natuurlijk niet.
    Die foto van 2445 dat is een man naar mijn hart. Zo wil ik ook religieus feestvieren (als in die ene hand natuurlijk een flesje guinness zou zitten).
    De andere foto's ga ik straks bekijken.
    Doe voorzichtig, kom samen veilig terug.
    En hopelijk tot volgende week.

• 29 Maart 2007 - 15:44

Pim En Esther:

goede reis, en we moeten maar snel een video avondje houden! We zijn erg benieuwd!

tot snel, groetjes

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.