We hebben het overleefd - Reisverslag uit New Delhi, India van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu We hebben het overleefd - Reisverslag uit New Delhi, India van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

We hebben het overleefd

Door: Thea & Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

13 Maart 2007 | India, New Delhi

Gisteren zijn we van Allahabad naar Varanassi gegaan.
Het eerste deel met de bus en vervolgens 3 uur op de boot over de Ganges.
Na een uur met 24 man op een open houten boot begon de lucht te betrekken. Het werd aarde donker en plotseling begon het hevig te onweren en te stortregenen. Binnen een miuut was iedereen drijfnat.De bootsman bedacht zich dat hij nog een zeil had liggen , maar voordat over de boot gedaan was, dreef iedereen. Samen met een harde wind op een woest-wordende Ganges was het minder prettig geworden en we moesten nog 2 uur varen, ook begon het donker te worden. De enige verlchting waren de bliksemschichten. Iedereen kroop tegen elkaar onder het zeil, alleen de arme, natte stuurman moest buiten blijven.
Bij aankomst in Varanassi liepen we door het donker door de modderige straten die vol kuilen met bagger en smurrie zaten (gelukkig hadden we sandalen aan)
Toen we vanmorgen hier de krant lazen bleken er tijdens het noodweer 18 ( of meer ) mensen te zijn omgekomen. We hadden dus geluk gehad.
Vandaag hebben we uitstapjes gamaakt naar de plaats waar Boedha, na zijn verlichting voor het eerst zijn leer verkondigde en verder naar een oud Maharadja fort.
De stad is verschrikkelijk smerig en dat is zachtjes uitgedrukt. Iederen plast niet wild, nee, dat is gewoon, daar waar je staat, langs de kant van de weg doe je je behoefte.
Morgen moeten we om 05.30 uur met de boot weer de Ganges op om het spektakel van de zonsopkomst mee te maken met de bijbehorende taferelen ( badende mensen, lijkverbrandingen enz). Het vervolg komt morgen.

Theo: Fred is de broer van Thea.

• 14 Maart 2007 - 16:51

Dirk-jan En Nance:

zo, gaat lekker denk?
    gelukkig maar dat jullie niks is overkomen!

groetjes van ons en doe voorzichtig ;)

• 14 Maart 2007 - 17:07

Frits:

Tja, een beetje te wild
    AMIGO??

Gr. Frits

• 14 Maart 2007 - 17:09

Jantine:

Leuke foto's! De rode stip op jullie voorhoofd staat leuk. ;-)

• 14 Maart 2007 - 18:49

Pim En Esther:

Wel eng hoor! Maar wel weer een avontuur om later aan de kleinkinderen te vertellen, haha! (nu geen rare gedachtes door jullie hoofd halen hoor!) Doe voorzichtig op de Ganges, en gaan jullie ook baden?

dikke kus

• 14 Maart 2007 - 18:53

Nell:

Ben ik effe blij dat ik niet mee was op de boot.
    Benieuwd naar het vervolgverhaal.

Liefs Nell

• 14 Maart 2007 - 18:53

Janny:

tja, thea en dick..zo maak je nog eens wat mee he...maar toch ben ik blij dat ik niet bij jullie op die boot zat..loll..heel veel plezier verder.........doeii..liefs janny

• 15 Maart 2007 - 07:37

Tejo:

Zulke woeste verhalen lees ik alleen maar in de stripboeken van "Alex de onversaagde" of "Corentin".
    Het zal daar flink te keer gegaan zijn.
    Vergeet je niet ook je voeten te wassen bij die zonsopgang, en achter je oren? En vooral goed afdrogen.Ook onder je kin!
    Verder vooral veel genieten.
    tejo

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.