Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

Nepal

Door: Thea & Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

19 Maart 2007 | Nepal, Pokhara

Na een lange dag in de bus op vrijdag, kwamen we aan het einde van de middag aan bij de grens van Nepal.De gids zorgde ( met smeergeld) voor de paspoortafhandeling, waarna wij lopend de grens overgingen waar onze nieuwe gids Dawa (Douwe) Pun op ons stond te wachten met een nieuwe ( zeg maar hele oude) bus. Na een hevig afscheid van Hunny uit India gingen we in het donker naar ons eerste hotel in Nepal kort over de grens. Uitleg, eten en slapen maar.
De volgende dag, zaterdag gingen we in 5 uur rijden naar het Chitwan National Park. Een reservaat met slangen, neushoorns, tijgers enz.
We sliepen in een hotel buiten het reservaat, maar voordien zijn we met een groepje eerst naar elifant-breeding centre geweest (olifanten fokcentrum)een prachtig gezicht al die jonge olifantjes met hun moeders. De kleinen wilden ook aangehaald worden, de moeders lagen aan de ketting.
De volgende dag waren er verschillende programma's ( met de kano, met de jeep, op de olifant). Wij kozen voor een jeepsafarie van 5 uur. het schokkenste hierbij was een tijger( opgesloten in een kooi).
Daarna geshopt en 's avonds afscheid genomen van Linda en Marieke, zij bleven maar 22 dagen en gaan hierna nog naar Goa.
De volgende dag om 6 uur vertrokken we naar Phokara door een geweldige omgeving, met de bergen op de achtergrond.
Nepal is trouwens mooier, schoner en er zijn vriendelijke mensen.
Morgen hebben we nog een vrije dag en dan beginnen we met de trekking van 5 dagen.

Dus Nancy, alvast gefeliciteerd met je verjaardag en een dikke knuffel.

• 19 Maart 2007 - 10:25

Pim En Esther :

hoi hoi fijn dat het allemaal goed gaat, bij ons heeft het vandaag gesneeuwd terwijl het vorige week heerlijk lente weer was, oja mam een van jouw colega's is vorige week bij mij wezen eten ik weet alleen haar naam niet meer. succes in de boes boes en kijk uit voor de wilde diertjes xxx

• 19 Maart 2007 - 22:02

Dirk-Jan En Nance:

Hey,
    We zijn blij dat jullie het lekker hebben daar!!
    En zoals Pim en Esther al beschreven: hier sneeuwde het vandaag! heb er foto's van gemaakt om t te bewijzen;-).

Nou we weten niks meer....

Bedankt! en tot snel!
    Knuffel terug
    XXXX

• 20 Maart 2007 - 13:18

Tejo:

Dat verhaal van smeergeld aan de grenzen en dat langenoten van de douanebeambte je haastwel de grens over moeten smokkelen, kennen wij nog van een langgeleden reis naar Marokko.

Goed, dat jullie zo van alles genieten, want dat levert dan ook straks mooie verhalen op.
    Al vind deze verslaagjes ook al om van te smullen.
    Mee doorgaan dus!

tejo

• 25 Maart 2007 - 12:06

Fred:

hoi thea en dick, ik heb net het hele verslag van jullie fantastische reis tot aan vandaag bij monique en robert op de laptop bekeken. ik hoop dat jullie heelhuids van de berg gekomen zijn. jullie felicitaties gelezen en daardoor ook heel veel extra kussen gekregen!!!behalve van Tejo!!! nou theja en dick ik wens jullie nog hele fijne dagen en een goede terugreis toe!!! Liefs Fred!!!

• 27 Maart 2007 - 10:25

Anneke En Leen:

Hallo, reizigers,
    Wij genieten van jullie verhalen en ervaringen, veel komt toch wel bekend voor. Heftige trekking? Maar wel voldoen als je het volbracht hebt. Geniet nog lekker.

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.