Bye bye India - Reisverslag uit New Delhi, India van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu Bye bye India - Reisverslag uit New Delhi, India van Dick en Thea Gerritsen - WaarBenJij.nu

Bye bye India

Door: Thea & Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick en Thea

14 Maart 2007 | India, New Delhi

Het was vroeg dag vanochtend. Om 05.30 uur stonden we bij de bus die ons naar de oever van de Ganges bracht. Het laatste stuk lopend tussen andere toeristen, bedevaartsgangers, pelgrims of belangstellenden en baders. Al met al een bont gezelschap. Sommigen zongen onder het luiden van belletjes.
Bij de Ganges gingen we aan boord van een houten boot ( waar heb ik dat eerder geschreven??) en voeren we langs de oevers voortgedreven door twee roeiers (de een was de stuurman van eergisteren).We werden al gelijk belaagd door verkopers van drijvende kaarsjes, die op de Ganges neergelaten positiviteit kunnen brengen ( Ik praat dus bewust niet over wonderen)
Natuurlijk hebben we voor al onze familie, vrienden enz enz weer kaarsjes stroomafwaarts laten gaan( ja hoor, graag gedaan).
Er waren vele pelgrims en andere Indiers die zich vervolgens in de Ganges begaven om zich ritueel te wassen
Hierna volgden we een rituele wassing van een "dead body" door de familie, waarna het stoffelijk overschot verbrand zou worden. Dit duurde ons te lang en mocht ook niet gefotografeerd worden, dus gingen wij verder naar de "Gouden Tempel".
Toen we 3 x gefouilleerd waren, alles uit onze zakken hadden moeten achterlaten en de Tempel waren rondgeweest, vroegen wij ons af wat nou eigenlijk de bezienswaardigheid was. Wij vonden de spelende aapjes het leukst.
Hierna krijgen wij vrij............hoi, hoi.
Wij gingen shoppen en we hebben alle winkels leeggekocht.
Gelukkig ontdekten we verscholen in een drukke winkelstraat een hofje met een restaurant (buiten), waar we heerlijk hebben geluncht tussen de backpackers.
Ik kan jullie vertellen dat dit een unicum was, want je hebt hier geen terrasjes of cafe's.
Vanavond gaan we drie verjaardagen vieren en alvast afscheid nemen van onze reisleider Hunny en de chauffeur en bijrijder, want morgen zullen we na een bustocht van ca 10 uur India verlaten en de grens overgaan naar Nepal.
De donkere man op de foto met het roze hoofddoekje is Hunny.
We weten niet of er al direct internet is in Nepal, dus jullie zien wel wanneer we er weer zijn.
Allemaal groetjes en bedankt voor jullie leuke en hartelijke reakties ( daar doen we het voor).

Dick en Thea

Reizen is zijn tijd en geld wijden aan het vermeerderen van zijn eigen waarde. Samen met Dick lekker reizen. Dit is onze zesde reis naar Azië en voor de derde keer met de fiets. 2005=> een rondreis door Thailand, wel alles geregeld maar niet met een groep. 2006=> 1300 km.gefietst in Viëtnam en Cambodja (individueel). 2007=> India/ Nepal met een trekking. 2008=> Backpacken door Indonesië.(Bali,Java,Lombok en de Gili eilanden) 2011=> Thailand/ Laos gefietst. 2016=> Dick gaat fietsen naar Santiago de Compostela, 2800 km. 2017=> Sri-Lanka gefietst. 2018=> Van Porto naar Santiago de Compostela gewandeld.